Ook tijdens COVID-19 zijn wij nog steeds open!

0

Uw winkelmandje is leeg

30 januari, 2021

Wie wil afslanken denkt automatisch aan cardiovasculaire activiteit zoals joggen of lopen. Is dit ook de ideale manier of kan het ook anders?

Cardio, een goed cardio programma kan zeker bijdragen tot vetverlies en een grotere verbranding teweegbrengen dan een krachttraining. Cardiotraining zorgt er dan ook voor dat je hart en bloedvaten sterk en gezond blijven. Zodoende verbeter je lichamelijke conditie en uithoudingsvermogen. Het is wel lastiger en heeft op langere termijn minder effect tenzij je een duursporter bent. Krachttraining voorkomt het “jojo” effect. Mensen zien een dieet als een periode in plaats van een levensstijl. Met als gevolg dat men een bepaalde tijd intensief cardio gaat doen en in veel gevallen veel te weinig gaat eten waardoor ze snel afvallen in gewicht maar dit na een bepaalde periode terugvallen in hun oude patroon en terug op hun vorige gewicht eindigen.

Krachttraining voorkomt dat omdat je er meer je levensstijl op instelt. Spiermassa zorgt voor meer energieverbranding in rust. Je verbrand meer. Het werkt ook honger remmend. Bij een intensieve sessie in de fitness verbrand je ook veel meer dan een rondje te joggen. Wanneer je geen tekort creëert in je energiebalans zal je geen vetmassa verliezen, ook al kies je eender welke vorm van cardio of krachttraining.

Contacteer mij vrijblijvend voor meer informatie hieromtrent.



Ook in Blog

Eiwitten
Eiwitten

09 februari, 2021

Hoe zit dat nu met proteïnen, en wat is een goede hoeveelheid eiwitten per dag?
Lees meer
De 10 beste oefeningen voor wielerliefhebbers (VIDEO)
De 10 beste oefeningen voor wielerliefhebbers (VIDEO)

09 februari, 2021

De 10 beste oefeningen die jullie kunnen helpen een ‘vitesse’ hoger te schakelen.
Deze oefeningen zijn de basis voor core-stability, maximale kracht en explosiviteit! 
Lees meer
Creatine
Creatine

09 februari, 2021

Alle antwoorden op uw vragen omtrent creatine.
Lees meer